یکی از مهم ترین هزینه های خانوارهای ایرانی، هزینه های بهداشت و درمان است. این هزینه به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از هزینه های سالانه خانوارها را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با سایر هزینه ها مانند حمل و نقل و … رقم قابل توجهی است. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم با اصلاح تغذیه، توصیه های ساده طبی و رعایت برخی نکات بهداشتی به راحتی می توان بسیاری از هزینه های بهداشت و درمان را کم کرد. 

طب اسلامی که توسط متخصصین و اهل فن آن ارائه می شود به خوبی می تواند هم سلامتی جسم و مهم تر از آن سلامتی روح را تأمین کند و هم می تواند درمان بیماری را آسانتر و کم هزینه تر نماید. به عنوان مثال ورم های معده، مشکلات نفخ و یبوست از انواع شایع بیماری هستند که درمان آنها نیازمند هزینه های پزشکی مانند آندوسکوپی و قرص ها و شربت های معده است که خود عوارض فراوان بلندمدتی دارند. اما طب اسلامی با کمک گیاهان دارویی و طریقه های مصرف و دستورات مشخص بدون هیچ گونه عوارض جسمی این مشکلات را برطرف کرده و حال خوش روحی را تقدیم بیماران می کند.

از طرف دیگر مزاج شناسی به خوبی می تواند به خودشناسی و اصلاح عیوب جسمی و روحی افراد کمک کند. به عنوان مثال طبع سرد موجب بروز عیوبی مانند خیال بافی، بدبینی، افسردگی و … می شود. طبیعتا اصلاح سردی جسم این عیوب را برطرف کرده و نشاط و شادابی، خوشحالی و انرژی جسمی را به ارمغان می آورد.

بنابراین اصلاح مزاج شناسی و اصلاح تغذیه از یک طرف موجب کاهش هزینه های بهداشت و درمان و آزاد شدن بخشی از بودجه خانوار می شود که توان مصرف و پس انداز را زیاد می کند و از طرف دیگر با مزاج شناسی و درمان مزاجی بسیاری از مشکلات جسمی شما را که ممکن است به اشتباه فکر کنید دچار مشکل حادی شده اید برطرف میکند و با کمترین هزینه و اصلاح سبک زندگی به امید خدا به سلامتی دست می یابید.

بنابراین اگر شما علاقمند هستید که طبع و مزاج خود را شناخته و متناسب با آن سبک زندگی و تغذیه خود را اصلاح کنید و حتی نیاز به درمان دارید فرم زیر را پر کرده و از مشاوره های طبی ما بهره مند شوید.

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا اگر هنوز عضو ایران تحفه نیستید از اینجا عضو شوید.